relax zone, masaz senica, masaze senica, masaz, masaze, klasicka masaz, relaxacna masaz. senica

© 2022 Stingray Studio

     Zamysleli ste sa niekedy nad tým, prečo sa pri počúvaní obľúbenej skladby alebo naladení obľúbenej rozhlasovej stanice cítite tak skvele?

     Hudba môže vo vašom mozgu vyvolať rôzne chemické reakcie, ktoré prispievajú k relaxácii. Od redukcie stresových hormónov, po stimulovanie pocitov šťastia, hudba vám  môže takmer okamžite navodiť dobrú náladu. Tieto efekty, ktoré prinášajú dobrý pocit, tiež prinášajú vášmu telu množstvo pozitívnych dlhodobých výhod, ako je nižší stres a zníženie stavu úzkosti, lepší spánkový režim a celkové zdravie a pohoda.

     Nie je to teda len vo vašej hlave – melódie, ktoré počúvate, výrazne ovplyvňujú vašu náladu. Pokračujte v čítaní a objavte vedu, ktorá stojí za relaxačnými účinkami hudby.

3 spôsoby, ako hudba pomáha pri relaxácii

Hudba znižuje hormóny súvisiace so stresom

     Štúdie zistili, že počúvanie hudby môže v tele znížiť hladinu kortizolu, hormónu, ktorý môže prispieť k pocitu stresu a úzkosti.

    Napríklad v situáciách s vysokým stresom, ako sú pri chirurgicým/ operačných zákrokoch, je dokázané, že hudba udržiava hladiny stresu pacientov pod kontrolou. V jednej štúdii vedci zistili, že pacienti, ktorí počas operácie počúvali hudbu, mali nižšie hladiny kortizolu v porovnaní s pacientmi, ktorí počas postupu nepočúvali hudbu.

    V dôsledku zníženia stresu a úzkosti môže hudba prispieť aj k lepším spánkovým návykom. Ukázalo sa, že počúvanie hudby pred spaním  zlepšuje spánkový režim a dá sa použiť na liečbu nespavosti. Pretože spánok je ďalším prirodzeným prostriedkom na zníženie stresu, cyklus počúvania hudby na zníženie stresu bude mať za následok aj nižšie úrovne stresu, ktoré sú výsledkom lepších spánkových návykov.

Hudba má terapeutické účinky na váš mozog

    Podľa vedcov môže počúvanie hudby meniť rýchlosť mozgových vĺn a vytvárať mozgovú aktivitu, ktorá má terapeutický účinok na myseľ a telo.

    Pomalá rytmická hudba, podobne ako meditácia a dokonca hypnotizmus, mení mozgovú aktivitu spôsobom, ktorý navodzuje stav podobný tranzu ako pri meditácii, čo podporuje relaxáciu.

    Výsledkom je, že schopnosť hudby meniť rýchlosť mozgových vĺn môže tiež pomôcť zmierniť symptómy migrény, PMS, depresie a niektoré problémy so správaním vrátane poruchy pozornosti.

Hudba stimuluje pocity šťastia

    Počúvanie obľúbenej hudby môže vo vašom tele tiež spustiť hormóny, ktoré sa prejavia okamžitou dobrou náladou.

    Podľa vedcov počúvanie hudby spúšťa uvoľňovanie dopamínu vo vašom mozgu. Dopamín je neurotransmiter, ktorý podporuje pocity šťastia a vzrušenia.

    Predovšetkým počúvanie novej hudby, a nie rovnaký starý zoznam skladieb, má za následok najväčšiu produkciu dopamínu a šťastia. Keď opakovane počúvate rovnakú hudbu, podľa výskumu pravdepodobne nedosiahnete rovnaké efekty, ako keď objavíte novú skladbu .

Najlepší druh hudby na relaxáciu

     Ako bolo uvedené vyššie, typ hudby, ktorú počúvate, ovplyvňuje vaše telo rôznymi spôsobmi, čo môže mať za následok rôzne nálady.

    Rovnako ako rýchla a optimistická hudba môže pri cvičení dodávať energiu, pomalšia hudba sa ukázala byť relaxačnejšou. Najmä klasická hudba môže pomôcť spomaliť pulz a srdcový tep, ako aj znížiť hladinu stresových hormónov. Ak sa teda chcete po dlhom dni zastaviť, rozhodnite sa pre pomalšiu inštrumentálnu, klasickú alebo ambientnú hudbu.

    Ja v mojom salóne dávam prednosť pomalým piano cover verziám.

     Ak som vás už dostatočne vedecky navnadil, už nič nebráni tomu, aby ste si rezervovali termín svojej relaxačnej chvíľky a zverili sa do mojej starostlivosti.

Relax Zone -masáž Senica